Med Danehofpuljen giver Nyborg Kommune tilskud aktiviteter, side events og arrangementer under Danehof 2022, der afholdes 12.-14. august. Alle ansøgninger behandles af styregruppen for Danehof.
Formålet med puljen er at give lokale frivillige og foreninger mulighed for at engagere sig i Danehof, der afholdes hvert år den første weekend i juli – 2022 dog undtaget på grund af Tour de France. Puljen er på 100.000 kr. for 2022.
Med puljemidlerne kan Nyborg Kommune understøtte ansøgernes igangsætning og gennemførelse af egne Danehofaktiviteter og -arrangementer under Danehof 2022 til glæde og gavn for kommunens gæster og borgere. Der må ved afholdelse af aktiviteter og oplevelser gerne kræves deltagerbetaling.
- Puljen støtter igangsætning af aktiviteter og oplevelser, der forholder sig til et eller flere temaer i relation til Danehof og Middelalderen
- Puljen støtter aktiviteter, der afvikles i perioden 12. august 2022 til 14. august 2022
- Puljen støtter aktiviteter og oplevelser, der foregår i Nyborg Kommune
- Puljen vægter, at aktiviteten er målrettet enten børn, unge eller voksne
- Puljen støtter tiltag der kan bidrage til større inklusion og tilgængelighed for borgere, der normalt ikke ville have adgang til Danehof
- Aktiviteter og oplevelser skal bidrage til Danehofstemningen med referencer til Nyborgs middelalderhistorie. Det kunne eksempelvis være:
- Produktion eller indkøb af middelalderdragter til foreningens medlemmer, som kan bruges til deltagelse i arrangementer, underholdning eller promovering af Danehof.
- Opsætning af foredrag eller rundvisninger med emner fra perioden år 1200-1550.
- Materialer til aktiviteter i forbindelse med formidlings-, underholdnings- eller stemningsskabende tiltag
- Andre kreative ideer, der kan forankre Danehof endnu mere lokalt.
- Det bliver prioriteret, at puljemidlerne anvendes til aktivitet, der kan genbruges.
- Puljen administreres af styregruppen for Danehof.
Ansøgningsfristen er 31 maj 2022. Puljen uddeles i en runde torsdag 9. juli 2022. Ansøgningen sendes til eventkoordinator Maria Dam, e-mail: mrda@nyborg.dk. Der skal i ansøgningen svares på følgende:
- Formål og indhold for aktiviteten/oplevelsen
- Tema: hvilket tema forholder aktiviteten/oplevelsen sig til
- Målgruppe for aktiviteten
- Geografi og sted: hvor aktiviteten/oplevelsen vil kunne gennemføres i Nyborg Kommune
- Samarbejdspartner/-e og rollefordeling
- Budget med angivelse af hvad der specifikt søges tilskud til
- Kontaktoplysninger: navn, adresse, tlf.nr, og mailadresse på den person eller forening, som er ansvarlig for aktiviteten/oplevelsen.
Udbetaling sker som udgangspunkt forlods efter aftale med ansøger.
Ansøger forpligtes til at give en tilbagemelding, når aktiviteten er gennemført med en kort evaluering – herunder antal deltagere/publikum, regnskab inklusiv bilag. Al indkøb af materiale tilfalder Nyborg Kommune såfremt aktiviteten/oplevelsen ikke ønskes videreført efterfølgende år.