Nyborg Kommune har fem digitale infostandere. Der er placeret på hhv.
- Dyrehavevej ved Griffensund
- Storebæltsvej ved Lidl/McDonalds
- Banegården ved udgang mod p-plads
- Langemosevej mod Ørbæk Midtpunkt
- Odensevej i Ullerslev mod Nyborg
Infostanderne er med til at profilere Nyborg Kommune via kunst-, kultur- og sportsbegivenheder, lokale events, kommunale kampagner, arrangementer og større overordnede høringer.
Krav til de forskellige skærme
Grafikken skal leveres som JPEG fil minimum 10 dage før forventet visning i:
- Størrelse: 1080 x 1920 pixel
- Opløsning: 300 dpi.
Inden du sender filen til os, så skal du navngive den:
Dato_Banegård_Arrangementets navn.
Se eksempel herunder.
Hvert enkelt spot vises i 12 sekunder af gangen.
Vi anbefaler altid, at du oplyser en URL til arrangementet.
Der garanteres en visningsperiode på minimum en uge op til det pågældende arrangement.
Anbefaling til gode spots
- Brug en mørk baggrund eller billede på grafikken.
Helt hvid baggrund eller baggrund med kraftige eller skrigende farver må ikke bruges. - Brug lys tekst på den mørke baggrund, mørk tekst på den lyse.
Vi fraråder, at der bliver brugt kridhvid farve. - Brug enkle, tydelige og store skrifttyper, der fylder godt ud på billedet.
- Brug korte budskaber. 3-4 linjer som for eksempel overskrift, tid og sted og URL er at foretrække.
Grafikken skal leveres som JPEG fil minimum 10 dage før forventet visning i:
- Størrelse: 416 x 624 pixel
- Opløsning: 300 dpi.
Inden du sender filen til os, så skal du navngive den:
Dato_Nyborg_Arrangementets navn.
Se eksempel herunder.
Hvert enkelt spot vises i 30 sekunder af gangen.
Vi anbefaler altid, at du oplyser en URL til arrangementet.
Der garanteres en visningsperiode på minimum en uge op til det pågældende arrangement.
Anbefaling til gode spots
- Brug en mørk baggrund eller billede på grafikken.
Helt hvid baggrund eller baggrund med kraftige eller skrigende farver må ikke bruges. - Brug lys tekst på den mørke baggrund, mørk tekst på den lyse.
Vi fraråder, at der bliver brugt kridhvid farve. - Brug enkle, tydelige og store skrifttyper, der fylder godt ud på billedet.
- Brug korte budskaber. 3-4 linjer som for eksempel overskrift, tid og sted og URL er at foretrække.
Grafikken skal leveres som JPEG fil minimum 10 dage før forventet visning i:
- Størrelse: 240 x 288 pixel
- Opløsning: 300 dpi.
Inden du sender filen til os, så skal du navngive den:
Dato_Centerby_Arrangementets navn.
Se eksempel herunder.
Hvert enkelt spot vises i 30 sekunder af gangen.
Vi anbefaler altid, at du oplyser en URL til arrangementet.
Der garanteres en visningsperiode på minimum en uge op til det pågældende arrangement.
Anbefaling til gode spots
- Brug en mørk baggrund eller billede på grafikken.
Helt hvid baggrund eller baggrund med kraftige eller skrigende farver må ikke bruges. - Brug lys tekst på den mørke baggrund, mørk tekst på den lyse.
Vi fraråder, at der bliver brugt kridhvid farve. - Brug enkle, tydelige og store skrifttyper, der fylder godt ud på billedet.
- Brug korte budskaber. 3-4 linjer som for eksempel overskrift, tid og sted og URL er at foretrække.
Du har også mulighed for at få vist dit arrangement på skærme placeret i kommunens idrætshaller.
Grafikken skal laves i liggende format i størrelse 1920 x 1080 pixel med opløsning på 300 dpi.
Hvem har mulighed for at reklamere på infostanderne?
Foreninger og klubber, der er godkendt efter folkeoplysningsloven, har, hvis der er plads til det, mulighed for et spot om året.
Dette spot kan eventuelt bruges til et åbent hus arrangement eller et andet arrangement, hvor foreningen eller klubben ønsker at profilere sig.
Forbehold
Nyborg Kommune forbeholder sig retten til at fravælge arrangementer, vi vurderer, der ikke skal være på infostanderne.
Vi forbeholder os også retten til at kræve ændringer i grafikken, hvis vi vurderer, at det er modstridende i forhold til vores retningslinjer. Nyborg Kommune kan ved specielle arrangementer afvige fra vores retningslinjer.
Til sportsforeninger og –klubber, der spiller på divisionsniveau eller svarende hertil, har, hvis der er plads til det, mulighed for plads på infostanderne til alle kampe, der foregår på hjemmebane.
Forbehold
Nyborg Kommune forbeholder sig retten til at fravælge arrangementer, vi vurderer, der ikke skal være på infostanderne.
Vi forbeholder os også retten til at kræve ændringer i grafikken, hvis vi vurderer, at det er modstridende i forhold til vores retningslinjer. Nyborg Kommune kan ved specielle arrangementer afvige fra vores retningslinjer.
Lokalråd i Ullerslev og Ørbæk har mulighed for lokale visninger til for eksempel fællesspisninger og lignende efter aftale. Også andre lokale initiativer vil kunne få lokal visning på skærmene.
Forbehold
Nyborg Kommune forbeholder sig retten til at fravælge arrangementer, vi vurderer, der ikke skal være på infostanderne.
Vi forbeholder os også retten til at kræve ændringer i grafikken, hvis vi vurderer, at det er modstridende i forhold til vores retningslinjer. Nyborg Kommune kan ved specielle arrangementer afvige fra vores retningslinjer.
Arrangerer du kommercielle koncerter med landskendte artister, tilbyder vi også gerne plads på infostanderne. Det samme gør sig gældende for foredrag. Som eksempel for landskendt kan nævnes Rasmus Seebach, Tina Dickow, Søren Ryge, Chris McDonald, Sanne Salomonsen m.f.
Der skal fokuseres på det kulturelle aspekt i arrangementet, ikke på det kommercielle. Det betyder, at I selvfølgelig gerne må skrive et billetlink på, men priser ønsker vi ikke oplyst på grafikken.
Forbehold
Nyborg Kommune forbeholder sig retten til at fravælge arrangementer, vi vurderer, der ikke skal være på infostanderne.
Vi forbeholder os også retten til at kræve ændringer i grafikken, hvis vi vurderer, at det er modstridende i forhold til vores retningslinjer. Nyborg Kommune kan ved specielle arrangementer afvige fra vores retningslinjer.
Øvrige information
Grafikken skal leveres som JPEG fil minimum 10 dage før forventet visning.
Derudover skal nedenstående overholdes:
- Spots på infostanderne skal profilere Nyborg Kommune, kommunale kampagner, større overordnede planhøringer og kultur-, musik- og sportsbegivenheder, herunder kommercielle musik-, kunst- og kulturarrangementer og events, der foregår i Nyborg Kommune.
- Ved markedsføring af kommercielle musik-, kunst- og kulturarrangementer og events skal der fokuseres på det kulturelle aspekt i arrangementet.
- Der må ikke bruges levende billeder eller bevægelige dele (video, flash og andet) i grafikken.
- Grafikken må ikke indeholde stødende billeder eller tekst af seksuel eller kriminel karakter.
- Der må ikke være religiøse eller politiske budskaber på grafikken.
- Logo må fremgå fra afsender, men der må ikke fremgå sponsorers logo på grafikken, se skabeloner under fanen krav til grafikken.
- Grafikken må ikke indeholde farver eller dele, der kan forveksles eller har lighed med Færdselsstyrelsens skilte, signalanlæg og afmærkninger, eller i øvrigt kan virke vildledende eller være til ulempe for trafikken. Grafikken må derfor ikke have baggrund i kraftige eller skrigende farver for eksempel hvid, gul eller lys grøn.
Der opkræves ikke betaling for visning.
Vi henstiller i stedet til, at annoncørerne anvender de nødvendige midler til at få udarbejdet et professionelt layout for eksempel ved at få en grafiker til at lave grafikken for jer.
Betaler du en grafiker for at få lavet din grafik, og er du i tvivl, om grafikken er korrekt opsat, så er det en god ide at sende det til os, inden I afslutter opgaven, så kan vi fortælle dig, om I er på rette spor, og vi sparer en masse korrespondance med tilretning efterfølgende.
Du skal fremsende grafik til de digitale infostandere til mail: kommunikation@nyborg.dk
Se eksempler på god og tydelig grafik
Kontakt os