Når du registrerer din hjertestarter, bliver den synlig for almindelige borgere og de sundhedsfaglige medarbejdere på 1-1-2, som kan guide hjerteløbere til den, når der ringes 1-1-2.
På hjertestarter.dk kan du nemt og hurtigt registrere din eller virksomhedens hjertestarter, hvis du er ansvarlig for den. Her finder du også en brugervenlig guide til registreringen, som beskriver de enkelte trin i forbindelse med registrering af hjertestarteren.
Det tager kun 10 min. at registrere en hjertestarter.
Inden du går i gang med registrering
Inden registreringen af hjertestarteren begynder, er det vigtigt at have følgende klar:
- Navn på producent/model hjertestarter
- Serienummer på hjertestarteren
- Udløbsdato på elektroder
Ved registreringen oplyses følgende
- Information om ”Fadder” (administrator/administratorer; navn, telefon nr. og e-mail)
- Information om hjertestarteren (producent/model, serienummer, udløbsdato på elektroder)
- Placering og billeder (adresse og beskrivelse, billeder af hjertestarterens placering)
- Tilgængelighed (åbningstider og perioder, eventuelt information om særlige bemærkninger til tilgængelighed) – Hjertestartere anbefales af Sundhedsstyrelsen, at være tilgængelige døgnet rundt.
- Udbringere (navn og telefon nr. på en eller flere udbringere, der er villige til at løbe ud med hjertestarteren, hvis der er brug for at få den bragt ud til en person med hjertestop).